Ideální zákazník je to nejlepší, co váš byznys může potkat. Jak ho poznat a najít?

Co je jednou z nejčastějších (a největších) chyb v marketingu, kterou dělá řada podnikatelů a firem? To, že na otázku, kdo je jejich zákazník, odpoví: „vlastně každý”. To ale v drtivé většině případů není pravda. A podobné smýšlení vede k tomu, že při hledání nových zákazníků plýtváte časem i prostředky právě proto, že se snažíte oslovit každého. Vy byste se ale měli snažit oslovit ideálního zákazníka. Kdo to je?

Ideální zákazník je to nejlepší, co váš byznys může potkat. Jak ho poznat a najít?

Pravidlo 80/20

S jeho hledáním vám pomůže pravidlo 80/20. To říká, že 80 % vašeho zisku pochází od 20 % klientů. A to jsou vlastně oni, ti ideální zákazníci, které hledáte! Možná to nebude platit do posledního procenta, ale základní myšlenka je vám nejspíš jasná.  

Váš úkol je nyní jednoduchý – vytipujte si 20 % vašich nejloajálnějších zákazníků, kteří u vás v salonu utrácejí nejvíce, vrací se, jsou spokojení s vašimi službami a nabídkou a těší se na novinky v sortimentu, které si také rádi pořídí. Pak mezi nimi zkuste najít podobné znaky. Může jít o obecný pojicí prvek, jako je pohlaví, věk nebo místo, ale zkuste jít ještě hlouběji. Možná za vámi chodí kvůli cenám ošetření, možná je baví pocit, že jsou u vás exkluzivními klienty, možná jsou to pracovně vytížení lidé, kteří oceňují, že pracujete i v pozdních večerních hodinách. 

Cílem není najít jediné pojítko mezi všemi loajálními klienty. Společných prvků může být více a na základě nich vám vzniknou profily, nazývané také jako persony, vašich ideálních zákazníků.

Můžete tak například zjistit, že k vám nejčastěji chodí:

  • ženy okolo 30 let, které se zajímají o nové trendy v péči o pleť a rády zkouší novinky
  • mladé maminky, které dávají děti do školky hned vedle vašeho salonu
  • muži okolo 50 let, kteří chtějí stále skvěle vypadat a rádi si ve vašem křesle odpočinou od náročného pracovního života 

Proč je ideální zákazník důležitý

Když znáte svého ideálního zákazníka, otevírá se vám široká škála možností:

  • Víte, o které stávající klienty byste měli pečovat s největší pozorností.
  • Můžete se lépe vcítit do klientů potenciálních a přizpůsobit jim marketingové kanály, skrze které s nimi budete komunikovat. Například na Facebooku oslovíte jinou skupinu lidí než na TikToku.
  • Dokážete se také lépe vcítit do jejich potřeb a očekávání a upravit podle toho nabídku služeb i produktů v salonu.
  • Ideální zákazníci budou s velkou pravděpodobností o vašich službách mluvit s nadšením před svými přáteli a přihrají vám další nové klienty.
  • Ve finále to může pomoci vašemu salonu se vyprofilovat a stát se zapamatovatelnějším

I když možná budete mít stále pocit, že vám nějací zákazníci unikají, zkuste se nové strategie držet. A také si přečtěte další Profi tipy, které vám pomohou salon rozvíjet tím správným směrem. 

Posuňte svůj salon na novou úroveň

Přečtěte si také:

Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál…

Cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.