Předvánoční plán pro váš salon: kompletní seznam, na co nezapomenout
Každý rok si říkáte, že letos s přípravami na Vánoce začnete včas, ale předsváteční chaos zase přišel dřív, než jste čekali? Nenecháme vás v tom. Máme pro vás seznam, který vám pomůže se na nejrušnější sezónu roku připravit i na poslední chvíli a vy z ní i tak vytěžíte maximum.
1. Vánoční otevírací doba
Důležitým bodem je plánování, takže tím rovnou začneme. Rozvrhněte si, jak bude vypadat vaše otevírací doba do konce roku. Pokud je to ve vašich silách a chcete ji v nejhektičtějším období před svátky prodloužit, dobře rozvrhněte síly a stanovte si realistický plán. Není potřeba každý večer padat vyčerpáním a budit se stresem z toho, co všechno nestíháte. Zároveň o svých plánech dejte klientům vědět prostřednictvím webových stránek, sociálních sítí i přímo na dveřích salonu. Nezapomeňte se také sladit s celým svým týmem, abyste o sobě vzájemně věděli.
2. Dárečky pro loajální zákazníky
Je možné, že s některými pravidelnými klienty se uvidíte před svátky naposledy už v listopadu. Připravte si pro ně proto včas poděkování za to, že do vás vkládají svou důvěru. Ukážete tím, že si jich vážíte, a posílíte vzájemný vztah. Využít k tomu můžete PF přání ALCINA.
3. Zahrňte do nabídky tematické ošetření
Vánoce jsou skvělou příležitostí k tomu lehce upravit běžnou nabídku služeb. Přidejte sezónní ošetření, které podtrhne sváteční atmosféru a optimálně vaše klienty naladí. Inspirací vám může být kosmetický tip z aktuálních ALCINA novin (zahrnuje mimo jiné produkty řady Cashmere, která je v tomto období ideální také na prodej), nebo klasické služby vylepšete drobnými detaily – zkuste například zapojit masáž Kašmírovým balzámem na ruce nebo udělejte speciální akci na účesy na vánoční večírky.
Ošetřením také můžete dát hravé názvy, které upoutají pozornost a podpoří celkovou atmosféru (umělá inteligence vám s tím pomůže raz dva!).
4. Dekorace a výzdoba
Vánoční výzdoba salonu nemá jen designový efekt. Slouží také jako připomenutí, že se svátky blíží a je čas myslet na dárky. Poskytne vám tak i cenný oslí můstek pro prodej dárkových setů nebo poukazů. Svíčky, světýlka a hravé dekorace v podobě domečků, stromků nebo dárečků salon zároveň zútulní a dodají mu kouzelnou atmosféru. A vánočně vyzdobit se můžete i vy sami – například svetrem nebo čelenkou pro veselou náladu.
5. Vánoční dárkové sety
Vaše předvánoční nabídka nebude kompletní bez vánočních balíčků. Zákazníkům jimi totiž maximálně usnadníte hledání vhodného dárku – budou mít pohromadě produkty, které se optimálně doplňují, zaměřují se na konkrétní potřeby, a navíc sety ulehčují balení.
TIP:
Ujistěte se, že máte dostatek přípravků nejen na práci, ale i na prodej. Pomoci vám mohou zkušenosti z loňských let. Pokud je k dispozici nemáte, zkuste letos myslet na to, že se příští rok mohou hodit, a poznačte si, co se prodávalo dobře, co méně a co vám chybělo.
6. Dárkové poukázky
Kosmetické dárkové poukázky jsou velmi oblíbenými dárky, protože minimalizují riziko, že se netrefíte do vkusu a potřeb obdarovaného. Využít se dají jak na služby v salonu, tak i k nákupu produktů, což dává dárku dostatečnou flexibilitu. Nezapomeňte to před svými klienty zmínit a vystavte poukázky na viditelné místo, jako je pult u pokladny nebo výloha.
TIP:
Připomeňte klientům možnost zkombinovat poukázku na vaše služby s vhodným vánočním setem. Vznikne tak dárek, který propojí zážitek a okamžitou radost z produktů.
7. Navození atmosféry
I když je shon všudypřítomný a vy máte pocit, že nestíháte vůbec nic, vaši klienti by to neměli poznat. Sami to možná pociťují stejně a chvilky v salonu berou jako únik od okolního chaosu. Tomu by měla odpovídat atmosféra. Snažte se navodit relaxační náladu a již zmíněnou výzdobu doplňte o příjemnou hudbu (ohrané vánoční vypalovačky, které zní všude, vyměňte třeba za instrumentální sváteční melodie) a zklidňující vůně hřebíčku, vanilky nebo třeba lesa. Přihodit můžete i drobné občerstvení v podobě perníčků nebo punč.
8. Dejte o svých akcích vědět
Pokud všechny předchozí úkoly zvládnete, nezapomeňte na to nejdůležitější: dát o tom svým klientům vědět. Natočte na sociální sítě krátké video odhalující, jak to vašemu salonu sluší ve vánočním ladění, připravte pár příspěvků nebo i letáčků s tipy na vánoční dárky pro nejrůznější členy rodiny a vystavte do výlohy to nejlepší, co nabízíte, ať už jde o služby, nebo dárkové sety.
A teď máte jistotu, že jste na nic zásadního nezapomněli!